fredag 2 mars 2012

Vetenskapligt test Del 3

Ah! Glömde publicera detta när det hände:

26 aug. 2011

Jag ger mig ut i banan igen med den tredje hojen. En Ragley Mmmbop med en Revelation 426, nioväxlad med chainguide. Samma däck som tidigare (WTB Stout två komma treor). Min cykelkondis har knasat ur under semestern, sprungit för mycket och cyklat för lite? Av de MTB som jag haft är detta den skönaste ramen, den känns helt rätt oavsett terräng. Transportcykling är fortfarande tråkigt. Har bytt gaffel från en äldre Marzocchi Z1 sport och den känns ännu bättre nu (10mm mer slag och ett halvt kilo lättare).




Singletrack: mycket go känsla att svischa mellan träden.
Utför: känns tryggt, skulle dock vilja byta till hydraulbromsar...
Berms och smådropp: cykeln i sitt mest rätta element
Stökigt uppför: funkar oväntat bra jämfört med 29er som är bäst uppför för mig

Efter att ha börjat köra 29er är jag skeptisk till att ha kvar 26-tumscykel, men om det är någon som ska sparas så är det denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar